Oostenrijk

06 JULI – 12 JULI 2024

ZATERDAG 6 JULI
We gaan weer eens naar Fiss! Vroeger kwam ik hier elk jaar met mijn ouders. Vijf jaar geleden waren we hier met Enzo en nu gaan we weer! Rond half 5 in de ochtend zijn we vertrokken en rond 1 uur kwamen we aan bij Fisserhof in Fiss. We zijn meteen gaan lunchen in het hotel en erna zijn we gaan bijkomen van de lange rit. Enzo is gaan zwemmen en heeft in de kelder gespeeld in de kinderruimte.

ZONDAG 7 JULI
Helaas vandaag de hele dag regen. We hebben in de ochtend gezwommen en zijn we naar de sauna in de tuin gegaan. In de middag zijn Piëtro en ik naar het wellness gedeelte gegaan waar verschillende sauna’s zijn.

MAANDAG 8 JULI
Vandaag de hele dag lekker weer. Vroeg in de ochtend nog snel naar de mediamarkt gereden, want ik was de accu van mijn camera vergeten.. oeps!
Erna zijn we met de Möseralmlift naar Summer Funpark Fiss gegaan. Hier is van alles te doen voor de kinderen. We hebben hier de rodelbaan Fisser Flitzer. Dit is een 2,2 km lange rodelbaan waar je op sommige stukken wel 45 km per uur gaat. Erna weer met de kabelbaan naar boven en hebben ik en Enzo nog gesprongen van de Jump Tower. Hier kun je vanaf een 5 of 7 meter hoge plateau springen op een groot springkussen. Enzo heeft voor de eerste keer van de 7 meter plateau gesprongen!
Erna hebben we de Heksenweg gelopen. Dit is een leuk wandelpad met als thema heksen en tijdens het wandelen zijn er allemaal zoekopdrachten voor de kinderen.

DINSDAG 9 JULI
Deze ochtend troffen we om 08:30 uur bij de kabelbaan in Fiss. We gaan paragliden met Panorama Flüge Tirol. We starten bovenop de berg Fisser Schönjoch en daalde ongeveer 1500 meter omlaag naar Ried.
Om 11:00 uur hadden we afgesproken bij Restaurant  Madatchen waar we gingen boogschieten. Eerst kregen we een uitleg hoe we moesten boogschieten en erna konden we zelf in het bos een parcour lopen waar 14 targets waren. Er waren ook 3 moeilijkheidsgraden. Oranje, rood en blauw. Blauw was soms wel 20 meter ver weg van het doel. Op het einde konden ik en Piëtro van blauw uit raak schieten!
In de middag zijn we met de bus naar Ladis gereden en hebben we hier de Onderzoekerswandeling gedaan. Het eerste half uur is wel flink de berg omhoog wandelen, maar erna begint het wandelpad voor de kids met weer zoekopdrachten.

WOENSDAG 10 JULI
In de ochtend zijn we met de kabelbaan naar Serfaus gegaan en hebben we daar de rodelbaan gedaan. Vervolgens hebben we de piratenweg gewandeld en dit was de laatste wandeling speciaal voor de kinderen met allerlei zoekopdrachten. Na de piratenweg hebben we ook de Murmliweg gelopen, die lag meteen aan het einde van de piratenweg.
Na de lunch zijn we gaan raften met H2O adventures in Ried. We hebben de familie rafting geboekt, maar helaas vonden we het niet zo spannend. Te rustig voor ons..

DONDERDAG 11 JULI
Alweer onze laatste dag! Vroeg ontbeten en erna zijn we vertrokken naar Ladis om daar de Via Ferrata Claudia Augusta te doen. Het was eerst een stukje bergaf lopen en na 10-15 min waren we bij het startpunt. Klimset aan en we konden beginnen. Het was een makkelijke via Ferrata, maar ondanks dat toch op sommige stukjes iets moeilijker.. voor een beginneling dan. Het uitzicht over het dal was mooi!
In de middag hebben we lekker gezwommen weer en naar de sauna geweest.

VRIJDAG 12 JULI
Vandaag gaan we helaas alweer naar huis. De week is voorbij gevlogen en we hebben weer een leuke tijd gehad!