Rome

6 OKTOBER – 12 OKTOBER 2015

DONDERDAG 6 OKTOBER
Vroeg in de ochtend hadden we onze vlucht van Charleroi naar Rome. Rond 1 uur kwamen we aan bij Overseas B&B gelegen aan de buitenkant van Rome, maar wel nog in het centrum. We hebben als eerste onze spullen naar onze kamer gebracht en even uitgerust. Rond 3 uur gingen we de stad wat verkennen en liepen we naar de binnenstad van Rome. Nadat we nog hadden gegeten zijn we terug gegaan naar het hotel.

VRIJDAG 7 OKTOBER
De volgende dag hebben we het Colosseum bezocht. Het was er erg druk en er stond al een lange rij, dus stiekem hebben we voor gekropen zodat we niet zo lang in de rij hoefden te wachten.
Op loopafstand lag ook het Forum Romanum waar we door heen gelopen zijn. Erna hebben we een lekker ijsje gegeten, middag gegeten en hebben we nog een koekjeswinkel bezocht. Om half 8 pakte we weer de tram naar ons hotel.

ZATERDAG 8 OKTOBER
In het weekend zijn we naar de dierentuin Bioparco in Rome gegaan. Het is een mooie dierentuin dat in het centrum van Rome ligt. Telkens gingen we overal heen met openbaar vervoer.

ZONDAG 9 OKTOBER
Zondag zijn we naar de Trevifontein gegaan wat aan de andere kant van Rome ligt en hebben we hier verschillende dingen bezocht en wat rond gewandeld en gegeten.

MAANDAG 10 OKTOBER
Ik wou heel graag naar het Vaticaan gaan. Meestal is het hier super druk en zo stonden we om 9 uur in de ochtend al in de rij om het Vaticaans museum naar binnen te mogen. Ondanks dat we zo vroeg waren stond er al een mega lange rij en was het minstens 2 uur wachten eer we naar binnen konden. Gelukkig hadden we jouw mee genomen in een kinderwagen en kwam er iemand van het Vaticaan langs en vertelde ons dat we met een klein kind meteen naar binnen mochten lopen in een snellere rij. Nog geen 15 min later stonden we al aan de kassa en konden we het Vaticaan naar binnen. Erg handig dus met jouw! Het Vaticaans museum en het Sixtijnse kapel was prachtig met allerlei mooie schilderijen en beschilderde plafons van onder andere Michelangelo. Jij rende vrolijk rond door de gang en allerlei naakte beelden en wees je van alles aan.

Vervolgens zijn de naar de Sint Pietersbasiliek gegaan wat de mooiste en grootste kerk is wat ik tot nu toe gezien heb. Wat een prachtige gouden versieringen en kunstwerken. Erna wouden we graag de Sint Pietersbasiliek beklimmen. Ook al was je pas 2 jaar, toch wouden we je mee naar boven slepen om het mooie uitzicht te zien. In totaal waren het 551 traptreden om naar boven te gaan. Samen met papa heb je het eerste stuk met de lift gedaan. Erna heb je bijna alles zelf naar boven gelopen en wel 320 traptreden. Het laatste stukje hebben we je soms gedragen, omdat het erg smalle traptreden waren in erg kleine ruimtes. Eenmaal boven konden we genieten van het mooie uitzicht en vertelde jij dat je nog meer trappen wou lopen.

DINSDAG 11 OKTOBER
Dinsdag zijn we naar de speeltuin Oasi Park gegaan, omdat we toch veel “saaie” dingen voor jouw hadden gedaan de afgelopen twee dagen. Hier kon je lekker spelen en vond je het ook leuk om de duiven eten te geven. Woensdag 12 oktober waren we in de ochtend alweer op het vliegveld om naar huis te gaan. Wat was Rome een mooie stad!