Sardinië

25 SEPTEMBER – 4 OKTOBER 2018

DINSDAG 25 SEPTEMBER
Dinsdag vertrokken we weer naar Sardinië en hadden we om 21:25 uur de vlucht van Charleroi naar Cagliari. Rond 1 uur in de nacht kwamen we aan in Ollastra. Woensdag 26 september zijn we in de ochtend nadat we hadden uitgeslapen naar het gemeentehuis in Ollastra gegaan. We hadden ondertussen de papieren in orde zodat Enzo zijn Italiaanse identiteitskaart kan aanvragen. Hij is een echte Italiaan nu! Na het middageten zijn we naar het strand Torre Grande gegaan en hadden we verder een rustige dag.

DONDERDAG 27 SEPTEMBER
Donderdag zijn we naar de hoofdstad Cagliari gegaan. We landen hier wel elke keer met het vliegtuig, maar we hadden de stad zelf nog nooit bezocht. We begonnen te kijken bij de botanische tuinen Orto Botanico wat in het centrum liggen. De tuin was leuk om door heen te wandelen en allerlei verschillende planten te zien. Erna hebben we nog door de stad zelf gelopen en kwamen we nog langs Bastione di Saint Remy, Cattedrale en Castello di San Michele.

VRIJDAG 28 SEPTEMBER
In de ochtend zijn we naar Area Archeologica di Santa Cristina gegaan. Hier kon je een oude waterput zien en een nuraghe dorp. Dit zijn bouwwerken van allemaal losse stenen op elkaar gestapeld zonder cement of iets anders wat het op zijn plek houd en hier leefde toen mensen in. Omdat het heerlijk weer was zijn de in de middag naar het strand Putzu Idu gegaan. Enzo heeft weer lekker kunnen spelen.

ZATERDAG 29 SEPTEMBER
Vandaag zijn we in de ochtend naar Tharros gegaan. Hier kun je een leuke wandeling maken over de oude Romeinse wegen en de restanten ontdekken van huizen, winkels en tempels. Als je de toren op gaat heb je een mooi uitzicht over de zee. In de middag zijn we weer naar het strand gegaan, dit keer bij Torre Grande.

ZONDAG 30 SEPTEMBER
Na een lange autorit kwamen we aan bij Galleria Henry Buggerru. Hier kon je met een oud treintje een tochtje maken door een oude mijntunnel waar ze vroeger werkte. Het lag aan de rotswand en had een mooi uitzicht over de zee. Omdat het een stuk rijden was zijn we vervolgens naar andere bezienswaardigheden gegaan wat hier in de buurt lagen. Zo ook Tempio di Antas een oude Romeinse tempel. Ook lag er in het bos een hele oude kurkenboom. Erna zijn we nog langs het stadje Iglesias gegaan. Helaas kwamen we in de middag aan en was er siësta. Het was dus erg verlaten, maar we hebben er een wandeling door heen gemaakt en wat gegeten.

MAANDAG 1 OKTOBER
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, want Piëtro werd ondertussen een beetje gek van alles wat we al bezocht hadden. In de middag zijn we naar het strand Torre Grande gegaan. Ook kwam vandaag Pietro’s broertje Gino aan in Ollastra die een paar dagen bleef.

DINSDAG 2 OKTOBER
Dit keer zijn we naar Giara de Gesturi gegaan. Dit is een mooi natuurgebied waar wilde paarden lopen. Het was er erg mooi en we hebben de wilde paarden ook gezien. Toen we weer terug naar de auto wouden lopen hebben we ons verlopen en waren we de weg kwijt. Omdat we ook niet op de gewone wandelpaden liepen, maar eigenlijk waar de wilde paarden liepen. Het was dus een erg lange wandeling geworden en hebben zelfs een overleden paard gezien wat in het bos lag.. Ondanks dat toch een aanrader om hier te komen wandelen! Op de weg terug naar huis hebben we een tussenstop gemaakt bij Su Nuraxi Barumini, weer een nuraghe. We hadden geen zin in een officiële lange rondleiding, dus we zijn er stiekem een beetje door heen gelopen tot we werden weggestuurd.

WOENSDAG 3 OKTOBER
Met ze alle zijn we naar de Waterval Cascata di sos Molinos gegaan. Voordat je naar onderen loopt naar de waterval heb je een prachtig uitzicht over het hele gebergte. Bij de waterval zelf was het ook mooi om te wandelen. Donderdag 4 oktober hadden we om 18:30 uur weer onze vlucht terug naar huis.