Sardinië

24 SEPTEMBER – 3 OKTOBER 2019

DINSDAG 24 SEPTEMBER
Dinsdag 24 september hadden we de vlucht om 19:25 uur van Charleroi naar Cagliari. Woensdag 25 september hadden we lekker uitgeslapen. In de middag zijn we naar het strand Torre Grande gegaan en hebben weer een lekker ijsje gegeten. Wat heb ik dit ijs toch gemist! In de avond zijn we naar familie gagaan.

DONDERDAG 26 SEPTEMBER
Vandaag zijn we naar het strand Mari Ermi gegaan. Na het middag eten hebben we nog een ijsje gegeten bij Torre Grande.

VRIJDAG 27 SEPTEMBER
We zijn we naar het strand S’Archittu gegaan. We hadden dit jaar echt geluk met het warme weer. Het was meer dan 30 graden.

ZATERDAG 28 SEPTEMBER
In de ochtend gingen we voor de verandering weer naar het strand en deze keer naar het Maimoni Beach. In de avond zijn we de zonsondergang gaan kijken bij het strand S’Archittu, omdat ik het de vorige keer hier zo mooi vond.

ZONDAG 29 SEPTEMBER
Vandaag zijn we naar het strand Is Arenas gegaan. Het strand was vrij lastig te vinden. Na even zoeken vonden we het en waren we helemaal alleen op het strand! Na een tijdje kwam er een medewerker langs die ons vertelde dat we op het privé strand lagen van een golfclub. Eigenlijk moesten we dus weg.. de smoes maar verzonnen dat we in het hotel naast de golfclub verbleven en we niet lang meer bleven.

MAANDAG 30 SEPTEMBER
Ik wou heel graag naar La Maddalena helemaal in het noorden. Het is een flink stuk rijden van 2,5 uur. Op de weg erna toe hebben we een stop gemaakt bij de havenstad Porto Cervo en het kerkje Stella Maris. Hier lagen dure boten en een winkelstraat met alle dure designmerken. Erna zijn we naar Palau gegaan om daar met de boot naar het eiland La Maddalena te gaan. Het is een super leuk eilandje en zijn als eerste naar ons hotel gegaan. Omdat het zo lang rijden was wouden we niet dezelfde dag weer naar huis gaan. Rond 3 uur zijn we naar het kleine eilandje Caprera gegaan en hebben we Fortezza Bastiani bezocht. Dit is een militaire basis dat gebouwd is tussen de eerste en tweede wereldoorlog. Nadat we wat gegeten hadden hebben we nog een paar foto’s gemaakt met zonsondergang bij Caprera.

DINSDAG 1 OKTOBER
In de ochtend hebben we een rondje rond gereden over La Maddalena en rond half 11 hadden we weer de boot terug naar Palau. Op de weg terug naar huis hebben we de stad Olbia nog bezocht en natuurlijk weer een ijsje gegeten.

WOENSDAG 2 OKTOBER
Eerst zijn we weer naar het strand Torre Grande gegaan en in de middag hebben we nog een wandeling gemaakt op de berg van Ollastra.  Helaas de dag erna op donderdag 3 oktober om 11:00 uur moesten alweer naar huis vliegen!